Rozwój i wychowanie

Proponujemy kompleksowe spojrzenie na kwestie wychowawcze w szkole. Uwzględniamy program wychowawczo-profilaktyczny, a także cały kontekst szkoły: godziny do dyspozycji wychowawcy, codzienne drobne oddziaływania wychowawcze oraz większe przedsięwzięcia o charakterze projektu. Zwracamy uwagę na modelowanie i kształtowanie postaw młodych ludzi przez nauczycielki i nauczycieli, a także na rolę środowiska rówieśniczego. Uwzględniamy przy tym wyzwania rozwojowe uczniów i uczennic na poszczególnych poziomach edukacyjnych.

Redukcja stresu

Oferujemy narzędzia edukacyjne oraz proponujemy interwencje, które wspierają uczniów i uczennice w budowaniu samoświadomości oraz rozwijają ich zdolność  samoregulacji, koncentracji i budowania relacji. Umiejętności te pomagają redukować stres i pozytywnie wpływają na zdolność uczenia się oraz odporność psychiczną młodych ludzi. Udział w projektach dotyczących redukcji stresu przynosi korzyści również nauczycielom i nauczycielkom oraz specjalistkom i specjalistom szkolnym wzmacnia ich kompetencje i zapobiega wypaleniu zawodowemu. W naszych działaniach angażujemy rodziców w proces edukacji emocjonalno-społecznej, co pomaga budować wspierające i otwarte środowiska w szkołach.

Klimat szkoły

Gdy w szkole panuje dobry klimat, uczniowie i uczennice łatwiej przystosowują się do wymagań i obowiązków szkolnych. Dzięki temu osiągają lepsze wyniki w nauce, są bardziej zaangażowani i mają silniejszą motywację. Dobry klimat to także niższy poziom stresu i lepsze warunki do rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych co przekłada się na niższe wskaźniki przemocy rówieśniczej i pozytywnie wpływa na dobrostan uczniów i uczennic oraz nauczycielek i nauczycieli. W naszych działaniach pomagamy szkołom rozpoznawać czynniki chroniące i rozwijać pozytywny klimat placówki dla dobra wszystkich członków i członkiń szkolnej społeczności.

Kompetencje emocjonalno-społeczne

Kompetencje emocjonalno-społeczne wspierają nasze funkcjonowanie na każdym etapie i w każdej sferze życia. Można je rozwijać indywidualnie, ale także w grupie: w szkole, klasie czy rodzinie. To umiejętności, które w przyszłości pomogą młodym osobom odnaleźć się w nowych relacjach i różnorodnych środowiskach, na przykład na uczelni czy w pracy. W naszych działaniach proponujemy rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych w szkole w oparciu o sprawdzony model CASEL. Składają się na niego: samoświadomość, samozarządzanie, świadomość społeczna, budowanie relacji i odpowiedzialne podejmowanie decyzji.

Dobrostan nauczycielski

Dobrostan uczennic i uczniów jest bezpośrednio związany z dobrostanem nauczycieli i nauczycielek wynika to z badań i potwierdzają to nasze doświadczenia projektowe.  Wyzwania dydaktyczne i wychowawcze, hałas sal i korytarzy szkolnych czy poczucie niepewności powodują stres i mogą prowadzić do wypalenia zawodowego. A wypalona i przewlekle zestresowana osoba pracująca w szkole nie będzie miała zasobów, aby wspierać swoich wychowanków. „Nauczyciel pracuje sobą” – wiemy o tym doskonale i dlatego we wszystkich naszych projektach i działaniach znajdują się elementy wsparcia dla osób nauczycielskich (mentoring, grupy wsparcia, budowanie sieci współpracy, mikronarzędzia do rozbudowy zasobów osobistych).

Zdrowie

Zdrowie – fizyczne, emocjonalne i społeczne – łączy się z zagadnieniami związanymi z dobrostanem, redukcją stresu czy kompetencjami emocjonalno-społecznymi. Jednak traktujemy zdrowie jako osobny, kluczowy temat edukacji. W naszych działaniach wspieramy uczniów i uczennice w budowaniu zdrowych nawyków i równowagi psychofizycznej, a nauczycieli i nauczycielki – w dbaniu o swój dobrostan oraz rozwój osobisty i zawodowy. Oferujemy narzędzia do codziennej pracy w szkole, pomysły na działania klasowe, szkolne i lokalne, a także kompleksowe wsparcie szkół w tworzeniu środowiska edukacyjnego, które sprzyja zdrowiu.